לתשומת לבכם:
בעת נסיונות גביה מלקוחות, אחת התופעות שאנו נתקלים היא לקוחות שטוענים שהם בפשיטת רגל.
תופעה נוספת היא של לקוחות שטוענים שהחברה שלהם נסגרה.
כאן עולה השאלה, מה לעשות עם החוב של הלקוח, כיצד ממשיכים מכאן ?
אז הנה תשובה ומספר כלים לשימושכם:
לקוח בפשיטת רגל
לקוח שטוען שהוא בפשיטת רגל, יש לו תיק בכינוס וברוב המקרים יש לו עו”ד שמטפל בו.
אנחנו יכולים לבדוק אם הלקוח באמת נמצא בפשיטת רגל בקישור הבא:
https://insolvency.justice.gov.il/poshtim/Main/Tikim/wfrmListTikim.aspx
תמלאו את הח.פ של הלקוח /ת.ז / ע.מ שלו,
אם הוא בפשיטת רגל, תקבלו את שמו ואת מספר התיק.
במקרה הזה, בכדי לגבות את החוב שלנו נצטרך למלא טפסים רבים, לעבור בתוך צינורות הבירוקרטיה ואז אולי בעוד שנה או יותר נקבל את המגיע לנו (כאן השיקול הוא של רונן).
לקוח שטוען שהוא בפשיטת רגל ולא מופיע באתר הכונס, אז הוא לא בפשיטת רגל והגביה צריכה להמשיך כרגיל!!
לקוח שטוען שהחברה / עסק נסגר
יש לקוחות שסגרו את החברה ברשויות המס, אבל הם לא בפשיטת רגל.
לקוח כזה עדיין חייב לשלם לספקים שלו (במקרה הזה לנו). החובות שלו לא ‘נעלמים’ באוויר.
אם מדובר בעסק שאינו חברה ונרצה לבדוק אם לקוח סגר את העסק שלו נכנס לאתר הבא:
https://www.misim.gov.il/emosek/wHzanatTik.aspx
תמלאו את ת.ז / ע.מ. של הלקוח, ותוכלו לדעת אם החברה פעילה או לא.
אם מדובר בחברה יש להכנס לקישור הבא ולרשום את הח.פ. של הלקוח:
https://ica.justice.gov.il/GenericCorporarionInfo/SearchCorporation?unit=8
כאן הגביה היא אותו הדבר בין אם החברה סגורה או לא, אנחנו נעשה ניסיונות לאתר כל איש קשר של הלקוח אצלנו ולא נעצור את הטיפול.
אסור שיהיה מצב שגבייה נעצרת בגלל שהלקוח לא עונה לטלפון או טוען טענה שהיא לא תמיד נכונה

